به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

این توضیحات و عنوان از ویرایش قالب ، قابل تغییر است.

مکان تبلیغات شما

امکانات وب

پر مخاطب ها

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    حضور توابع در نمودار قیمت

    تحلیل دقیق‌ و داشتن یک استراتژی خوب همیشه دقدقه تریدرهای بازارهای مالی بوده و این دلیلیست تا آنها بدنبال تاییدیه ای مطمئن برای ورود به معامله باشند. اندیکاتورها از نشانگر‌هایی هستند که برای این امر مورد استفاده قرار می‌گیرند. خیلی از معامله‌گران آنها را راهی میانبر و قابل اعتماد برای ورود به معامله می‌دانند. اما برخی دیگر اندیکاتورها صرفا یار کمکی پرایسن اکشن تلقی می‌کنند. بنظر شما کدام طرز تفکر صحیح است؟ پاسخ این سوال در نحوه استفاده از اندیکاتورها و استراتژی معامله گری تاثیر دارد. اما قبل از توصیه های آموزشی در استفاده از اندیکاتور بیایید ابتدا در وبلاگ آکوچین با آنها آشنا شویم.

    اندیکاتور

    اندیکاتور چیست؟

    اندیکاتور (indicators) ابزاریست متشکل از مجموعه‌ توابع ریاضی که برای درک و تحلیل بهتر نمودارهای معاملاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این توابع ممکن است برگرفته از رفتار گذشته بازار، قدرت خریداران و فروشندگان و موارد دیگر باشند. به عنوان مثال، آنها می توانند تأیید کنند که آیا بازار در حال ادامه روند یا اینکه در حال تغییر آن است. اندیکاتورها همچنین می‌توانند اطلاعات خاصی از بازار را ارائه دهند، مانند زمانی که یک دارایی در محدوده‌ای بیش از حد خرید یا فروش باشد.

    اندیکاتور ها را به چه صورت میبینیم؟

    اندیکاتورها به دو صورت قابل نمایش هستند:

    • در یک منطقه جداگانه در زیر نمودار قیمت مانند استوکاستیک و MACD
    • به طور مستقیم در نمودار قیمت مانند میانگین متحرک، کانال ها یا باندهای بولینگر

    انواع اندیکاتورها

    اندیکاتورها سیگنال های معاملاتی را تولید می کنند. هر اندیکاتور در صورت موافقت حرکت قیمت با توابع خود سیگنال می‌دهد. اندیکاتورها در درجه اول از لحاظ سبک کاری به دسته  تقسیم زیر ‌می‌شوند:

    اندیکاتورهای روندمحور که در بازارهای دارای روند عملکرد بهتری دارند

    اندیکاتورهای نوسانی- محدوده ای که در محدوده بازارها کارایی بهتری دارند.

    کاربرد اندیکاتور

    اندیکاتورهای روند

    روند روی نمودار و همچنین قدرت آن، همیشه واضح نیست و یک شاخص روند می تواند آن را واضح تر کند. شاخص های روند تمایل به ماهیت عقب ماندگی دارند، یعنی نسبت به موقعیت قیمت عقب تر هستند.

    شاخص‌های روند محور تمایل به ماهیت عقب ماندگی دارند و برای شناسایی قدرت یک روند استفاده می‌شوند و به یافتن نقاط ورود‌ و خروج از بازار کمک می‌کنند.

    اندیکاتورهای روند می توانند معامله گر را قادر سازند تا:

    • شناسایی کنند که آیا بازار در یک روند است یا خیر
    • جهت و قدرت آن روند را تعیین کنند
    • به یافتن ورودی ها و خروجی ها به داخل و خارج از بازار کمک کنند.

    نوسان نگار  Oscillator

    هنگامی که قیمت در یک محدوده حرکت می کند، یک اندیکاتور نوسان نگار با نشان دادن اینکه آیا کالا یا ارزی بیش از حد خرید شده یا بیش از حد فروخته شده است، به تعیین مرزهای بالا و پایین آن محدوده کمک می کند. آنها این کار را با نوسان بین یک سطح بالا و یک سطح پایین انجام می دهند. این اندیکاتورها در دسته اندیکاتورهای همگام با قیمت و تقریبا پیشرو جای می‌گیرند.( در ادامه در مورد موقعیت زمانی سیگنال دهی اندیکاتورها صحبت می‌کنیم.)

    اندیکاتورهای نوسانی در یک محدوده مورد استفاده قرار می گیرند و تمایل دارند ماهیت پیشرو داشته باشند، که تعیین می کنند که آیا دارایی بیش از حد خرید شده یا بیش از حد فروخته شده است.

    اگر یک اندیکاتور نوسان نگار نشان دهد که یک ابزار بیش از حد خریده شده است، یک معامله گر به احتمال زیاد به دنبال موقعیت های فروش خواهد بود. به همین ترتیب، اگر یک اندیکاتور نوسانی نشان دهد که یک ابزار بیش از حد فروخته شده است، یک معامله گر به احتمال زیاد به دنبال یافتن موقعیت های خرید است .

    اندیکاتور به چه دردی می خورد

    چه موقع از اندیکاتورهای روندمحور و نوسان نگارها استفاده کنیم؟

    نوع اندیکاتورهای مورد استفاده بستگی به سیستم معاملاتی و در نهایت به انتخاب معامله گر بستگی دارد. اندیکاتورهای نوسانی در بازارهای درگیر در یک محدوده مفید هستند، در حالی که اندیکاتورهای روند در بازارهای دارای روند کارایی بهتری دارند.

    به عنوان مثال، اگر ترجیح می‌دهید در بازارهای متنوع معامله کنید، اندیکاتورهای نوسانی مانند شاخص(اندیکاتور) تصادفی، کانال کالا یا شاخص های قدرت نسبی برای کمک به تصمیم گیری معاملات مفید خواهند بود.

    اگر ترجیح می دهید در یک بازار روند دار معامله کنید، اندیکاتورهای روند، مانند MACD یا میانگین قیمت (MA) مفیدتر خواهند بود.

    اندیکاتورها از لحاظ زمان سیگنال دهی به دو دسته مجزا تقسیم می‌شوند:

    • اندیکاتورهای با تاخیر – ارائه سیگنال هایی که پس از رفتار قیمت، آن را تایید می‌کنند.
    • اندیکاتورهای پیشرو – ارائه سیگنال‌ها قبل از وقوع قیمت

    اندیکاتورهای پیشرو

    این اندیکاتورها میزان تغییر در عمل قیمت را اندازه گیری می‌کنند و می‌توانند زمانی که رفتار قیمت در حال کاهش یا افزایش است را ثبت کنند.

    اندیکاتورهای پیشرو می توانند سیگنال هایی را زودتر از موعد ارائه دهند، در حالی که اندیکاتورهای عقب افتاده معمولاً برای تأیید عملکرد قیمت، مانند قدرت یک روند، استفاده می شوند.

    به عنوان مثال، اگر عمل قیمت به سرعت افزایش یافته و سپس شروع به کند شدن کند، یک اندیکاتور پیشرو می تواند این تغییر را در حرکت ثبت کند و از این رو سیگنالی را ارائه دهد که ممکن است دارایی در موعد برگشت باشد.

    اندیکاتورهای با  تاخیر :

    یک اندیکاتور متاخر معمولاً برای تأیید آنچه که عمل قیمت انجام داده است استفاده می شود، مانند اینکه آیا عمل قیمت وارد یک روند شده است یا خیر. آنها را اندیکاتورهای عقب مانده از این جهت متاخرمی نامند که عقب‌تر از رفتار قیمت هستند و نسبت به اندیکاتورهای پیشرو دیرتر سیگنال می‌دهند.

    اندیکاتور چه کاربردی دارد

    از چه اندیکاتوری استفاده کنیم؟

    انتخاب اندیکاتورها در وحله اول بستگی به سبک و استراتژی معاملاتی دارد. مثلا معامله‌گرانی که به سبک اسکالپ SCALP))  کار می‌کنند ترجیح میدهند از اندیکاتورهای پیشرو استفاده کنند زیرا ممکن است از حرکت قیمت جا بمانند. اما معامله گران سبک اسنایپر یا کسانی که معاملات بلند مدت انجام میدهند ترجیح می‌دهند علاوه بر تایید اندیکاتورهای پیشرو، منتظر تایید اندیکاتور متاخر یا عقب مانده نیز بمانند تا با خیال راحت تر اقدام به معامله کنند. توصیه میکنیم  در هر سبکی از معامله گری قبل از انتخاب اندیکاتور از میزان اعتبار آن مطلع شوید تا درصد خطای معامله گری شما کاهش یابد.

    مزایای استفاده از اندیکاتورها چیست؟

    همانطور که گفتیم اندیکاتورها می‌توانند به عنوان مرجعی برای تحلیل تکنیکال (اگر چه نه به وسعت روش پرایس اکشن) باشند، مخصوصا زمانی که نتوانیم نشانه‌ای از پرایس اکشن در مورد حرکت بازار دریافت کنیم. قدرت و ضعف روندها ،نقاط برگشتی و اشباع خرید و فروش از نمونه نشانه های منشا شده از اندیکاتورهاست.

     

    آیا میـتوانیم به سیگنالهای اندیکاتورها اعتماد کنیم؟

    اینکه سیگنال یک اندیکاتور چقدرقابل اعتماد است بستگی به عواملی ماننداستراتژی شخصی، اعتبار، دقت در تحلیل و محبوبیت آن اندیکاتور دارد. اعتبار یک اندیکاتور در گرو میزان عملکرد مثبت آن است که خود وابسته به دقت است. در صورت دقت در سیگنال‌دهی اعتبار اندیکاتور بالا می‌رود و در نتیجه محبوبیت آن افزایش می یابد. اندیکاتورهای ترند و محبوب معمولا از دقت بالاتری برخوردارند زیرا تریدرهای بیشتری معاملات خود را بر اساس سیگنالهای این اندیکاتورها انجام می‌دهند و باعث حرکت قیمت در بازار می‌شوند. پس هنگام انتخاب یک اندیکاتور به این نکته توجه داشته باشید. البته بعضی از معامله گران ترجیح می‌دهند با استفاده از چند اندیکاتور دقت کار خود را بالا ببرند که خود ملزم رعایت چند نکته آموزشیست که در ادامه بیان می‌کنیم…

     
     

     

     

    حمیدرضا رضایی
    دوشنبه 24 مرداد 1401 - 19:56
    بازدید : 176
    برچسب‌ها : اندیکاتور,

    کریپتوکارنسی‌ها زمانی در زیرزمین های متروکه ی صنعت امور مالی جهان خاک می خوردند و از نظر پذیرش جامعه دچار مشکلات جدی بودند. اکنون آنها بخشی از گفتمان جریان اصلی صنعت شده اند. در نتیجه، قیمت‌ها و ارزش‌گذاری‌های آن‌ها در دهه گذشته افزایش یافته است، زیرا سرمایه ‌گذارانی که به دنبال رشد در محیطی با نرخ بهره صفر بودند، پول را به طبقه دارایی ریختند. یک سرمایه گذار اولیه در بیت کوین از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۰۹ بازده فوق العاده ای کسب کرده است.
    جریان فعلی صنعت مالی جهانی، مرزهای چشم انداز سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال را گسترش داده و آن را پیچیده تر کرده است. بیش از ۱۸۰۰۰ ارز دیجیتال برای تجارت در بازارهای رمزنگاری موجود می باشد. هر سکه دارای مجموعه ای از اصطلاحات فنی است که توضیح بسیاری از آنها برای فروش ارزش پیشنهادی خود دشوار به حساب می آید.
    بنابراین چگونه می‌توانید ارز دیجیتال جدید خود را پیدا کنید؟ دانستن اینکه کجا باید جست و جو نمایید و چگونه آنها را ارزیابی کنید به شما کمک می نماید تا تعیین کنید که آیا سکه ارزش خرید را دارد یا خیر.

    چکیده

    استفاده از چندین منبع برای بررسی یک سکه بهترین راه برای یافتن یک سکه رمزنگاری شده جدید برای سرمایه گذاری است.
    مبادلات، جمع آوری داده ها و رسانه های اجتماعی برخی از سریع ترین روش ها برای یافتن سکه های جدید هستند.
    ابزارهای رمزنگاری مانند PooCoinCharts و TokenSniffer نگاهی عمیق به سکه‌ها ارائه می‌دارند که می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا یک سکه معتبر است یا به اصطلاح یک راگ پول (کلاهبرداری در حوزه ارز دیجیتال).
    توکن‌های غیرقابل تعویض، وجوه قابل معامله در مبادلات رمزنگاری ‌شده و عرضه اولیه سکه نیز راه‌هایی هستند که می‌توانید از طریق آن وارد این بازار در حال توسعه و هیجان‌انگیز شوید.

    رمزارز های جدید

    کجا می توان سکه های رمزنگاری جدید را پیدا کرد؟

    آیا باید در عرضه اولیه سکه (ICO) سرمایه گذاری کنید؟ آیا توکن های غیر قابل تعویض (NFT) ایده خوبی هستند؟ DeFi چیست؟ پیمایش در چشم انداز ارزهای دیجیتال می تواند یک امر گیج کننده باشد. فقدان معیارهای قابل سنجش و قابل اعتماد برای ارزیابی و انبوهی از کلاهبرداری ها در این بازار، سرمایه گذاران بالقوه را بیشتر گیج نموده و آنها را محتاط کرده است.
    با این حال، با وجود مشکلات، ارزهای دیجیتال همچنان یک طبقه دارایی جذاب هستند. آنها می توانند تنوع را به سبد شما بیافزایند و نوسان قیمت آنها می تواند بازده خوبی را ارائه دهد. مکان‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای مشاهده اینکه چه سکه‌های رمزنگاری جدیدی به صورت آنلاین عرضه می‌شوند، کاوش و جست و جو کنید:
    مبادلات ارزهای دیجیتال: Coinbase، Gemini، Kraken، Crypto.com، Binance، Gemini
    گردآورنده داده: Coingecko، CoinMarketCap
    رسانه های اجتماعی: توییتر، تلگرام، دیسکورد
    وب سایت ها: Top ICO، Smith & Crown، ICO Bench
    ابزارها: نمودارهای پوکوین، توکن اسنیفر
    پلتفرم های DeFi: برنامه هایی که جایگزین خدمات مالی سنتی می شوند. برخی ممکن است نشانه‌ها یا سکه‌هایی برای خرید و فروش داشته باشند.
    بازارهای NFT: OpenSea، Rarible، و SuperRare بازارهای محبوبی برای جستجوی NFT های جدید هستند که امیدوارکننده می باشند.
    ICOها: عرضه اولیه سکه رویدادهای جمع آوری سرمایه برای انتشار احتمالی سکه است.

    مبادلات کوین ها

    صرافی‌های ارزهای دیجیتال یکی از معتبرترین منابع برای یافتن سکه‌های جدید هستند. به عنوان مثال، کوین بیس به طور کلی سکه های جدید را در وب سایت خود لیست می کند، اما برای دسترسی بهتر به یک حساب کاربری نیاز دارید. بایننس لیستی از سکه های جدید دارد که می توانید آنها را بررسی کنید و بیشتر بررسی کنید تا ببینید آیا ارزش سرمایه گذاری روی آنها را دارد یا خیر.

    پیدا کردن رمزارزهای جدید

    جمع آوری داده ها

    یک گردآورنده داده اطلاعاتی را در مورد موضوعات خاص جمع آوری می نماید. جمع‌آوری‌کننده‌های داده ارزهای دیجیتال برای یافتن سکه‌های رمزنگاری جدید مفید هستند. به عنوان مثال، CoinMarketCap لیستی از سکه های جدید، قیمت آنها، ظرفیت بازار و حجم معاملات را جمع آوری نموده و نمایش می دهد. این نوع خدمات به شما کمک می کند تا برخی از اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید تا تعیین نمایید که سرمایه گذاران دیگر در مورد سکه چه فکری می کنند و آیا آن پتانسیل سودآوری دارد یا خیر.
    ظرفیت بازار، کل ارزش فیات است که یک ارز دیجیتال خاص در بازار دارد.
    CoiGecko یکی دیگر از جمع‌آوری‌کننده‌های داده است که سکه‌های جدید را با همان اطلاعاتی که CoinMarketCap ارائه می‌دهد فهرست می‌کند.

    رسانه های اجتماعی

    رسانه های اجتماعی به دلیل توانایی خود در انتقال سریع اطلاعات شناخته شده اند. برای مثال، توییتر یکی از سریع‌ترین پلت‌فرم‌های متحرک و پاسخ‌دهنده در ایالات متحده است. توسعه‌دهندگان و بنیان‌گذاران ارزهای دیجیتال را می‌توان در توییتر یافت که هر زمان که تغییرات یا سکه‌های جدیدی در مورد ارز دیجیتال خود توییت می‌کنند. اعلان‌ها برای کلمات کلیدی خاص در توییتر بسیار مفید هستند. «کریپتو جدید»، «نسخه رمزنگاری» یا به سادگی «کریپتو» فوراً اعلان‌هایی درباره هر توییت مرتبط با ارز دیجیتال برای شما ارسال می‌کند.
    تلگرام یکی دیگر از پلتفرم‌های پیام ‌رسانی فوری است که می‌تواند پیشرفت‌های جدید ارز دیجیتال را به موقع اطلاع رسانی نماید.

    وب سایت ها

    وب سایت های زیادی وجود دارند که می توانید برای یافتن سکه های جدید به آنها مراجعه کنید. برخی از معتبرترین آنها Top ICO، Smith & Crown و ICO Bench هستند.

    ابزار تایید اعتبار

    می‌توانید از چندین ابزار برای کمک به تأیید اعتبار ارز دیجیتال جدیدی که در حال بررسی آن هستید استفاده کنید. نمودار PooCoin به شما امکان می دهد نام رمز یا آدرس آن را وارد نمایید و اطلاعات مربوط به تراکنش ها، قراردادها، دارندگان، قیمت و موارد دیگر را نمایش می دهد و به شما امکان می دهد ببینید آیا شخص دیگری فعال است یا خیر.
    Tokensniffer به شما امکان می دهد نام یا آدرس ارز دیجیتال را وارد کنید و ممیزی از سکه را نمایش می دهد. به عنوان مثال، اسکن Ax-1 Orbit (آدرس 0x0c…b805) اطلاعات زیر را در ۲۱ آوریل ۲۰۲۲ نشان داد:
    هشدار: این سکه به دلیل اینکه بخشی از یک کلاهبرداری، اشکال یا هک است پرچم گذاری شده است.
    تجزیه و تحلیل مبادله: توکن قابل فروش استمی باشد دارای کارمزد خرید و فروش کمتر از ۱۰٪ است.

    رمزارزهای جدید کدامند
    تجزیه و تحلیل قرارداد: قرارداد تأیید شده، قراردادهای مشابه قبلی وجود ندارد، منبع مالک نیست، هیچ مجوز خاصی برای ایجاد کننده یافت نمی شود.
    تجزیه و تحلیل دارنده: ایجاد کننده کمتر از ۵ درصد عرضه را در اختیار دارد، سایر دارندگان کمتر از ۵ درصد عرضه را دارا می باشند.
    تجزیه و تحلیل نقدینگی: نقدینگی کافی نیست، ۹۵ درصد نقدینگی سوزانده یا قفل شده است، ایجاد کننده کمتر از ۵ درصد نقدینگی را در اختیار دارد.
    شباهت های رمزی: هیچ
    Token Sniffer به شما امکان می دهد کد قرارداد را مشاهده کنید و یک نقشه حباب ایجاد نمایید که آدرس سازنده، آدرس ۱۰۰ دارنده برتر و درصد آنها را نشان می دهد. شما همچنین آدرس‌هایی را که ممکن است وجود داشته باشد را مشاهده خواهید کرد. آدرس رایت جایی است که توسعه‌ دهندگان سکه‌هایی را برای حذف دائمی آن‌ها از گردش می‌فرستند.

    پلتفرم های DeFi

    پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) مکان نسبتا جدیدی برای سرمایه‌ گذاری‌های ارزهای دیجیتال هستند. آنها مانند بازارهای مالی سنتی عمل می کنند، با این تفاوت که از قراردادهای هوشمند برای اجرای تراکنش ها استفاده می نمایند. بسیاری از پلتفرم‌های DeFi دارای توکن‌های بومی هستند که در شبکه‌های خود برای تسهیل تراکنش‌ها استفاده می‌ گردند.. نمونه هایی از پلتفرم های محبوب DeFi MakerDAO، PancakeSwap و Aave هستند.

    بازارهای توکن غیرقابل تعویض (NFT)

    NFTها دارایی‌های دیجیتالی بی‌نظیری هستند که توکن ‌سازی شده‌اند. اگر بخواهیم «توکن سازی» را تعریف نماییم ، فرآیند پیوند یک دنباله الفبایی عددی رمزگذاری ‌شده به دارایی و ذخیره آن اطلاعات در یک بلاک چین می باشد. این امر مالکیت را بدون تردید ایجاد می کند زیرا اعتبار سنجی شبکه توکن باید مالکیت را از طریق اجماع تأیید نماید.
    بازار NFT ها در سال ۲۰۲۱ زمانی که خانه های حراج برجسته مانند کریستیز و ساتبی هنر دیجیتال را به ارزش میلیون ها دلار به مشتریان فروختند، آغاز شد.
    NFTها همچنین اجزای حیاتی متاورس هستند، یک روند فناوری نوظهور که توسط شرکت هایی که در چشم انداز دیجیتال فعالیت می نمایند، حمایت می شود.
    نمونه هایی از بازارهای محبوب NFT عبارتند از OpenSea و Rarible، که می توانید قیمت آنها را از صدها تا ده ها هزار دلار پیدا کنید.۷ همچنین بازارهای تخصصی وجود دارند که بر روی یک صنعت یا ورزش خاص تمرکز دارند. به عنوان مثال، اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) یک بازار NFT به نام TopShot دارد، در حالی که لیگ ملی فوتبال (NFL) با Dapper Labs برای تولید تصاویر دیجیتالی منحصر به فرد از لحظات نمادین تاریخ خود شریک شده است.

    ارز دیجیتال جدید

    پیشنهادات اولیه سکه (ICO)

    در سال ۲۰۱۸، عرضه اولیه سکه به عنوان روش اصلی جمع ‌آوری سرمایه برای کارآفرینان، سرمایه‌های خطر پذیر را تحت ‌الشعاع قرار داد. استارت ‌آپ‌ها و شرکت‌های برجسته به طور یکسان وارد گروه ICO شدند. سپس حباب ICO ترکید زیرا کلاهبرداری ها اکوسیستم آن را گسترش دادند و کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) شروع به بررسی و سرکوب ICOها نمود.

    صندوق های قابل معامله در بورس

    شما همچنین می توانید به طور غیرمستقیم در ارزهای دیجیتال از طریق مشتقاتی که در صرافی های اصلی معامله می کنند، سرمایه گذاری نمایید. معاملات آتی بورس ارز دیجیتال کالای شیکاگو (CME)، از جمله معاملات آتی بیت کوین و اتریوم، گزینه محبوبی برای سرمایه گذارانی است که به دنبال مواجهه غیرمستقیم با ارز دیجیتال هستند. ETF های مرتبط با بیت کوین، بر اساس قراردادهای آتی بیت کوین CME، در سال ۲۰۲۱ در بازارهای رمزنگاری عرضه شدند. همچنان که کارگزاری ها برای متقاعد کردن SEC برای تایید ETF های مرتبط با رمزارز تلاش می کنند، بیشتر ظاهر می گردند.

    تحقیق در مورد سکه های رمزنگاری شده جدید

    در زیر طراحی فنی خود، ارزهای رمزنگاری شده محصولاتی هستند که هدفی را دنبال می کنند، خواه این فقط یک روش پرداخت (بیت کوین) باشد یا به عنوان یک توکن ابزاری که برای انجام اقدامات روی یک بلاک چین (اتر) استفاده می شود. در اینجا عواملی وجود دارد که باید به آنها توجه نمایید و ابزارهایی وجود دارد که می‌توانید آنها را برای کمک به شناسایی سکه‌ای به کار بگیرید که راگ پول نیست. راگ پول یعنی سکه‌ای که توسعه ‌دهندگان آن پرداخت‌ها را برای آن می‌پذیرند جمع آوری می نمایند و سپس آن را از هر پلتفرمی که آن را از آن خریداری کرده‌اید خارج نموده و وجوه را با خود می‌برند. راگ پول یک کلاهبرداری بسیار رایج در صنعت ارز دیجیتال می باشد.
    تمام سکه‌های ارز دیجیتال جدید باید دلیلی برای وجود داشته باشند، مانند ارائه عملکرد نوینی در شبکه بلاک چین یا ماشین مجازی. اگر این کار را نکنند، ممکن است نشانه ای باشد که چیزی درست نیست.

    موارد استفاده

    اتر توکن اتریوم (ETH) به عنوان Gas در زنجیره بلوکی آن استفاده می شود. گس اصطلاحی است که اتریوم برای اشاره به پرداخت هزینه مصرف انرژی شخصی برای تأیید تراکنش شما استفاده می کند. این امر اتر را به یک مثال عالی از یک مورد استفاده تبدیل می نماید که ممکن است کسی را تشویق به خرید ETH کند. اتریوم برای مقیاس پذیری و توسعه آینده طراحی شده است. بسیاری از برنامه های مالی غیرمتمرکز بر روی بلاک چین ساخته شده اند و بسیاری دیگر نیز در حال توسعه هستند.
    استفاده از اتریوم، ماشین مجازی جهانی که قدرت DeFi را تامین می کند و شایعه شده است که وب ۳ را تامین می نماید، همچنان در حال رشد است. توکن های ابزار جدید طراحی شده برای کار بر روی ماشین مجازی اتریوم (EVM) هر روز ظاهر می شوند.
    از سوی دیگر، بیت کوین صرفاً به عنوان یک روش پرداخت طراحی شده است. وقتی متوجه افزایش قیمت در مبادلات ارزهای دیجیتال شدند، برای سرمایه گذاران ارزش بیشتری پیدا کرد. مدت کوتاهی پس از آن، مورد استفاده جدیدی را به عنوان ذخیره ارزش و دارایی برای سرمایه گذارانی که از سفته بازی لذت می برند، توسعه داد.
    هرچه یک سکه جدید و بلاک چینی که از آن پشتیبانی می کند، موارد استفاده بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه سکه به اندازه کافی برای تجربه رشد دوام بیاورد بیشتر است. با این حال، همیشه اینطور نخواهد بود – شیبا اینو (SHIB) یک نمونه بارز است. ارزش SHIB در سال ۲۰۲۱ به دلیل علاقه سرمایه‌گذاران خرد به شدت افزایش یافت – هیچ مورد استفاده‌ای ندارد. این صرفاً یک ارز رمزنگاری شده است به خاطر اینکه یک ارز رمزنگاری شده، یک ممکوین باشد – با این حال، به طور کلی از نظر ظرفیت بازار در بین ۲۰ ارز دیجیتال برتر قرار دارد.

    ارز های جدید

    نقدینگی

    یک ارز دیجیتال باید نقدینگی داشته باشد – به این معنی که باید حجم معاملاتی کافی داشته باشد تا در صورت نیاز بتوانید به سرعت آن را بفروشید. اگر ارز دیجیتالی بدون حجم پیدا کردید، باید منتظر بمانید تا ببینید آیا ارز دیجیتالی توسعه خواهد یافت یا خیر. اگر سایر سرمایه گذاران یک ارز دیجیتال جدید را در مقادیر زیاد معامله نمی کنند، ممکن است نشان دهد که هنوز ارزش خرید ندارد یا کلاهبرداری است.

    مقدار

    شما باید ارزشی که یک سکه دارد یا ممکن است داشته باشد را مشخص کنید. این احتمال وجود دارد که اگر برای شما ارزشی داشته باشد، دیگران برای آن ارزش قائل خواهند شد. این نوع ارزش پولی نیست. ناملموس‌تر است، مانند NFT که در سطح شخصی با آن شناسایی می‌شوید. برای مثال، این می‌تواند یک تصویر گرافیکی باشد که باعث ایجاد یک خاطره شاد می‌شود، و شما NFT را می‌خواهید تا بتوانید آن را یادآوری کنید – و در عین حال به رشد امیدوار باشید.
    برخی از ترانه سراها و نوازندگان در حال ایجاد NFT از موسیقی خود هستند — خرید یک آهنگ NFT مستقیماً از هنرمندان پشتیبانی می کند و مالکیت توکن را به شما می دهد (و هر حقوقی را که هنرمند در زمان ضرب توکن به آن اعطا کرده است). نشانه‌های ورزشی که قبلاً ذکر شد ممکن است معادل کارت‌های تجاری یا ویدیوهای آینده باشند.

    با احتیاط به پروژه های جدید سکه نزدیک شوید

    ارزهای رمزنگاری شده از پس‌آب‌های جریان اصلی مالی به‌عنوان یک دارایی مناسب برای سرمایه‌گذاری پدید آمده‌اند. با این حال، دنیای ارزهای دیجیتال قابل سرمایه‌گذاری و محصولات و خدمات مرتبط با رمزنگاری هنوز کوچک است و نیاز به ارزیابی دقیق دارد.
    اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال و ارزهای دیجیتال جدید هستید، باید با یک متخصص امور مالی صحبت کنید که به شما کمک می کند بفهمید آیا این سرمایه گذاری ها برای اهداف و شرایط مالی شما منطقی است یا خیر.

    چگونه می توانم سکه های رمزنگاری جدید دریافت کنم؟

    می‌توانید ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال جدید را در صرافی‌های ارز دیجیتال، پلتفرم‌های DeFi، بازارهای NFT و عرضه‌های اولیه سکه خریداری کنید.

    چگونه می توانم قبل از فهرست کردن، رمزنگاری جدید دریافت کنم؟

    سریع‌ترین راه برای یافتن رمزارز جدید قبل از فهرست، رفتن به CoinMarketCap و تایپ “پیش فروش عادی” در کادر جستجو است. دکمه‌ای را با عنوان “market” جستجو کرده و روی آن کلیک کنید، سپس به دنبال سکه‌های جفت شده با REGU مانند REGU/XYZcoin باشید.

    آیا سکه های رمزنگاری جدیدی در راه است؟

    سکه ها و توکن های رمزنگاری جدید هر روز در حال ظهور هستند. جمع‌آورنده داده CoinMarketCap روزانه سکه‌ها و توکن‌های جدید را فهرست می‌کند و TopICO ICOهای جدید را شرح می‌دهد. توییتر و تلگرام نیز پلتفرم های رسانه های اجتماعی عالی برای نظارت بر اعلامیه های جدید سکه هستند.

    حمیدرضا رضایی
    شنبه 22 مرداد 1401 - 18:29
    بازدید : 177
    برچسب‌ها : ارز دیجیتال,

    می خواهید بدانید کدام پلتفرم بلاک چین بهترین گزینه برای توسعه خواهد بود؟ در این مقاله از آکوچین، مقایسه دقیق سولانا (Solana) در مقابل پولیگان (Polygon) و اتریوم (Ethereum) را خواهیم داشت که به شما کمک می کند تا انتخاب درستی داشته باشید.
    چند سال پیش، هیچ کس تصور نمی کرد که بلاک چین و ارز دیجیتال چگونه جهان را تغییر می دهند. امروزه شاهد ظهور مدل های کسب و کار جدید بر پایه فناوری بلاک چین هستیم. گرایش‌های برجسته‌ای مانند NFTs و Difi (امور مالی غیرمتمرکز) در زمان‌های اخیر به پرمخاطب‌ترین اصطلاحات حوزه ارز دیجیتال تبدیل شده‌اند. با افزایش تقاضا برای راه حل های مبتنی بر بلاک چین، نیاز به پلتفرم های بلاک چین برای توسعه این راه حل ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
    مقایسه سولانا (Solana) با پولیگان (Polygon) و اتریوم (Ethereum)، به دلیل رفع این نگرانی ها و بدست آوردن راه حل های مبتنی بر بلاکچین انجام می شود و می تواند در این زمینه کاربردی باشد. کدام یک از این سه پلتفرم بلاک چین از منظر توسعه یک انتخاب ایده آل است؟ در حالی که اتریوم در ابتدای نوامبر ۲۰۲۱ با موفقیت به ارزش ۴۸۱۸.۹۷ دلار دست یافت، متقابلا در مقابل رقبای خود قرار گرفت. آیا کاهش ارزش مبادله نشانگر عملکرد شبکه بلاک چین است؟
    این مقاله از آکوچین به شما کمک می کند تا تفاوت بین سولانا (Solana) در مقابل پولیگان (Polygon) و اتریوم (Ethereum) را بر اساس عوامل مختلف پیدا کنید. شما می توانید بهترین انتخاب مناسب را از بین سه رقیب با توجه به توانایی های آنها در زمینه های مختلف شناسایی نمایید.

    پولیگان و اتریوم
    چرا باید بر مقایسه سولانا (Solana) و پولیگان (Polygon) و اتریوم (Ethereum) تمرکز کنید؟

    یکی از اولین چیزهایی که باید هنگام مقایسه سولانا یا هر شبکه بلاک چین دیگری با دیگران در نظر داشته باشید این است که نمی توانید فقط ارزش مبادله را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، نوسانات قیمت اتریوم می تواند یک موضوع نگران کننده برای سرمایه گذاران باشد. با این حال، آیا به این معنی است که شبکه های بلاک چین رقیب، مانند پولیگان بهتر هستند؟ خیر.
    اتریوم بدون شک مبنایی برای توسعه قراردادهای هوشمند، NFTها و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز یا DeFi است. این پلتفرم به عنوان یک انتخاب محبوب برای همه این قابلیت ها عمل می کند. با این حال، در مبارزه با رقبای خود نیز با چالش های زیادی مواجه است. شتاب رو به رشد در فضای NFT و اکوسیستم DeFi منجر به رشد گسترده رقابت بین پروتکل های لایه یک شده است. حتی اگر بسیاری از توسعه دهندگان بازار NFT به ETH نگاه کنند، پروتکل های لایه یک در سال ۲۰۲۲ وارد صحنه شدند.
    بازیکنان جدیدی مانند سولانا مزایای کاهش هزینه و سرعت تراکنش بهتر را معرفی نمودند. از سوی دیگر، اتریوم ویژگی های بهتری را احتمالاً برای پیشی گرفتن از رقبای مانند پولیگان با بهبود ETH 2.0 ارائه می دهد. در عین حال، اتر دارای متنوع ترین و شفاف ترین چشم انداز برنامه های غیرمتمرکز است.
    بنابراین، مهم است که قبل از اظهار نظر قطعی، تفاوت بین سولانا (Solana) و پولیگان (Polygon) و اتریوم (Ethereum) را به تفصیل بررسی کنیم. اجازه دهید قبل از بررسی تفاوت‌های هر پلتفرم بلاک چین، با یک مرور مختصر از هر پلتفرم بلاک چین شروع نماییم.

    ارز دیجیتال اتریوم

    اتریوم در حال حاضر دومین پلتفرم بلاک چین محبوب پس از بیت کوین است. این شبکه مبتنی بر بلاک چین نه تنها پایه و اساس ارزهای دیجیتال را فراهم می کند، بلکه منابع ضروری برای توسعه برنامه های کاربردی غیرمتمرکز را نیز محیا می سازد. پلتفرم بلاک چین با موفقیت، یک اقتصاد سودآور و باز ایجاد کرده است.
    اتریوم با سرویس‌های موثر داده و برنامه‌های کاربردی متعدد خود، دسترسی همه را بدون در نظر گرفتن پس‌زمینه و موقعیت مکانی، امکان‌پذیر می‌سازد. همچنین مهم است توجه داشته باشید که همه برنامه‌های مرتبط با اتریوم به قدرت محاسباتی فشرده نیاز دارند. این پلتفرم یک پلتفرم تأثیرگذار فعال بوده که باعث رشد تقاضا برای کلکسیون های دیجیتال می شود. در نتیجه، بدیهی است که اولین انتخاب برای ارائه دهندگان خدمات توسعه بازار NFT است.

    سولانا و اتریوم

    ارز دیجیتال سولانا

    مورد برجسته بعدی در مقایسه سولانا (Solana) و پولیگان (Polygon) و اتریوم (Ethereum) توجه ما را به یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز جلب می کند. سولانا برای توسعه برنامه های کاربردی، بسیار مقیاس پذیر و کاربر محور طراحی شده است. شبکه بلاک چین عملا سریع ترین شبکه حال حاضر است و یکی از سریع ترین و کارآمدترین اکوسیستم ها را ارائه می دهد. اکنون دارای بیش از ۴۰۰ راه حل برای DeFi، NFT و web3 است. توسعه دهندگان بلاک چین می توانند از کارایی و سرعت تراکنش مرتبط با شبکه سولانا نهایت استفاده را ببرند.
    شما تنها قادر به انجام ۱۳ تراکنش در هر ثانیه در شبکه اتریوم هستید در حالی که این پلتفرم توانایی انجام بین ۵۰۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه را دارد. بنابراین، سولانا قطعا یک رقیب قوی برای دیگر پلتفرم‌های محبوب بلاک چین محسوب می شود.

    ارز دیجیتال پولیگان

    پولیگان همچنین یکی دیگر از ورودی های برتر و معروف در بین پلتفرم های بلاک چین، برای توسعه دارایی ها و فعالیت های اقتصادی دیجیتال جدید معرفی می شود. این شبکه که به آن شبکه Matic نیز گفته می شود، اینترنت بلاک چین برای اتریوم می باشد. خیلی گیج کننده به نظر می رسد، اما اگر با دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که پولیگان روی فعال کردن اکوسیستم چند زنجیره ای اتریوم تمرکز دارد.
    جالب ترین نکته در مورد پولیگان این است که این شبکه قابلیت همکاری با تمام سناریوهای زیرساخت فعلی و آینده را برای اتریوم ارائه می دهد. علاوه بر این، پولیگان برای ارائه قابلیت همکاری با راه حل های جدید لایه ۲ طراحی شده است. مهمتر از همه، شبکه Matic این مزیت امیدوارکننده را دارد که سریعترین سرعت تراکنش را اراه می دهد.

    مقایسه مکانیسم های اجماع سولانا، پولیگان و اتریوم

    مکانیسم اجماع یک روش اجباری است که توسط تمام گره‌های بلاک چین برای دستیابی به توافقات در مورد وضعیت فعلی شبکه دنبال می‌شود. اتریوم در حال حاضر از مکانیسم اثبات کار یا اجماع PoW استفاده می کند و از چندین ماینر در سراسر جهان که به طور فعال در اجماع شرکت می نمایند، قدرت می گیرد. اجماع اثبات کار نیازمند قدرت محاسباتی بالایی می باشد و در نتیجه دامنه مشارکت کاربران را محدود می‌کند. حتی اگر اثبات کار به تضمین امنیت و عدم تمرکز کامل برای ETH کمک کند، نگرانی هایی مثل کاهش عملکرد (کاهش سرعت تراکنش و افزایش هزینه های تراکنش) را به همراه دارد.
    پولیگان، از ترکیبی از فناوری ها برای ارائه یک شبکه بلاک چین سریع در کنار اتصال به شبکه اصلی اتریوم استفاده می کند. شبکه بلاک چین از مکانیسم اجماع اثبات سهام برای ایمن سازی شبکه و ایجاد توکن های جدید MATIC بهره می گیرد. بنابراین، می‌توانید در قالب توکن‌های MATIC نیز با استیکینگ در شبکه پولیگان جوایزی کسب کنید.
    بلاک چین سولانا از نظر مکانیسم اجماع چیزی منحصر به فرد را به دست می آورد. شبکه از یک آرایه یا فهرستی از محاسبات برای تعیین روش ایده آل جهت تأیید فاصله زمانی بین دو رویداد مختلف استفاده می کند. جالب توجه است که بلاک چین سولانا از یک تابع امن رمزنگاری برای تسهیل پیش‌بینی خروجی بهره می گیرد.
    پلتفرم بلاک چین به‌جای تکیه بر اجماع PoW، از مکانیزم اجماع ترکیبی استفاده می‌کند که بهترین اثبات سهام و همچنین اثبات تاریخ را دارد. اجماع ترکیبی در بلاک چین سولانا انعطاف پذیری بهتری را برای ترتیب تراکنش ها ممکن می سازد. در نتیجه، مکانیسم اجماع پلتفرم بلاک چین به آن این امکان را می‌دهد که تقریباً ۵۰۰۰۰ تراکنش را در هر ثانیه انجام دهد.

    سولانا در مقابل اتریوم

    تراکنش های سریع ترسولانا، پولیگان و اتریوم

    صحبت از سرعت تراکنش، همچنین یکی از عوامل اصلی برای شناسایی و مقایسه  سولانا (Solana) و پولیگان (Polygon) و اتریوم (Ethereum) است. سرعت پلتفرم های بلاک چین در مقایسه با آنها برای یافتن اینکه کدام یک مناسب تر است، حائز اهمیت است. در مورد اتریوم، هر شرکت کننده یک کپی از دفتر کل دیجیتال را در اختیار دارد.
    دارندگان دفتر توزیع شده از عملیات و مدیریت شبکه مراقبت می کنند. بنابراین، ETH قادر است تعداد محدودی از تراکنش ها را در هر ثانیه پردازش نماید. علاوه بر این، اتریوم بسیار شلوغ است و ممکن است مجبور شوید منتظر بمانید تا تراکنش خود را تأیید کنید یا هزینه زیادی برای آن بپردازید.
    تفاوت سولانا (Solana) و پولیگان (Polygon) و اتریوم (Ethereum) از نظر سرعت تراکنش به نفع رقبا به ETH تبدیل می شود. برای مثال، سولانا به تحمل خطای برج بیزانسی tBFT، یک نوع بهبود یافته از pBFT یا تحمل خطای بیزانسی عملی بستگی دارد. شبکه بلاک چین نیاز به هرگونه ارتباط بلادرنگ بین گره ها را از بین می برد و در نتیجه کارایی کلی را بهبود می بخشد. علاوه بر این، سولانا همچنین از GulfStream برای بالا بردن تراکنش ها استفاده می کند. از آنجایی که اعتبار سنجی شبکه به راحتی می تواند تراکنش ها را با سرعت بهتری انجام دهد، شبکه می تواند به راحتی بیش از ۵۰۰۰۰ تراکنش را در هر ثانیه پردازش نماید.
    رقیب نهایی، یعنی پولیگان، در مورد سرعت تراکنش هیچ رقابتی با دو رقیب دیگر ندارد. با قابلیت پردازش حدود ۶۵۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه، این شبکه یک برنده آشکار برای توسعه دهندگان و کاربران است.

    ساختار حفظ اطلاعات تراکنش

    یکی دیگر از معیارهای مهم برای مقایسه سولانا (Solana) و پولیگان (Polygon) و اتریوم (Ethereum)، ساختار حفظ اطلاعات تراکنش است. برخی از شبکه‌های بلاک چین وضعیت خود را حفظ می‌کنند در حالی که برخی دیگر طراحی مشابهی ندارند. یک قرارداد خاص تنها زمانی می تواند به شکلی جدا در نظر گرفته شود که از هرگونه تغییر در وضعیت خود اجتناب نماید. به عبارت دیگر، قرارداد مقادیر متغیر ذخیره سازی را تغییر نمی دهد.
    اتریوم با ثبت تمام تراکنش ها در وضعیت موجود، نمونه واقعی معماری stateful (یا حفظ اطلاعات تراکنش) را ارائه می دهد. در صورت انجام آخرین تراکنش، شبکه کامل باید کپی های تراکنش را به روز کند تا تراکنش اخیر را منعکس کند. در نتیجه، این شبکه در مقایسه با شبکه های بلاک چین بدون حالت حفظ تراکنش کندتر است.
    پولیگان یکی از مهمترین ابزارها را برای مشارکت و هدایت یک جامعه و اقتصاد بدون مرز جدید ارائه می دهد. باید توجه داشته باشید که زنجیره جانبی مانند سایر بلاک چین های POS کار می کند. علاوه بر این، مبادلات به شکل یک خوشه در شبکه اصلی ETH نمایش داده می‌شود.
    معماری بلاک چین سولانا بسیار بر خوشه سولانا متکی است. خوشه اساساً مجموعه‌ای از اعتبارسنجی‌ها است که با یکدیگر برای رسیدگی به تراکنش‌های مشتری در کنار نگهداری دفتر کل کار می‌کنند. هر خوشه رهبر خود را دارد و نقش همچنان در میان اعتبار سنجی ها می چرخد. رهبر خوشه مسئولیت دسته بندی و مهر زمانی تراکنش های دریافتی را با استفاده از اجماع اثبات تاریخ بر عهده می گیرد. با معماری بدون حالت، نیازی به بروز رسانی کل وضعیت بلاک چین سولانا با هر تراکنش جدید نیست. مهم‌تر از همه، می‌توانید متوجه شوید که چگونه یک معماری بدون حالت، تضمینی برای مقیاس‌پذیری بهتر پلتفرم بلاک چین را فراهم می‌کند.

    پولیگان و اتریوم

    مقیاس پذیری سولانا، پولیگان و اتریوم

    مهم ترین عامل تفاوت بین Solana ،Polygon و Ethereum بدیهی است که به مقیاس پذیری اشاره دارد. شبکه های بلاک چین باید به اندازه کافی مقیاس پذیر باشند تا از تکمیل تراکنش های مورد نظر اطمینان حاصل کنند. در مورد اتریوم، سرعت تراکنش ۱۵ تراکنش در هر ثانیه است، در نتیجه آن را کمی کندتر از سایر رقبا می کند. با این حال، توسعه راه حل های مقیاس بندی لایه ۲ و پشتیبانی از شبکه های چند زنجیره ای می تواند به رفع نگرانی های مقیاس پذیری کمک نماید.
    سولانا می‌تواند مشکل مقیاس‌پذیری را با یک پروتکل با کارایی بالا که معماری زمان نوآورانه، سرعت پردازش تراکنش بهبود یافته و یک مدل توافقی کارآمد را ارائه می‌دهد، برطرف کند. سومین بازیکن در مناظره سولانا (Solana) و پولیگان (Polygon) و اتریوم (Ethereum) روی ارائه مقیاس‌پذیری از طریق زنجیره جانبی و قابلیت چند زنجیره‌ای با پلاسما کار می‌کند.

    حمیدرضا رضایی
    سه شنبه 11 مرداد 1401 - 18:33
    بازدید : 189

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 3
    تعداد کل نظرات : 0

    خبرنامه